15:50 Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з українознавства | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Метою сучасної освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого життєвого вибору, збагачення на цій основі їх інтелектуального, творчого, культурного потенціалу, підвищення освітнього рівня. Освіта в Україні ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної свідомості, взаємоповаги між націями і народами. Світ є цілісним у своїй різноманітності, багатстві проявів. Його осягнення можливе через пізнання людиною себе, свого роду, народу, інших народів. Українознавство є системною, інтегративною наукою цілісності, що вивчає українську людину, Україну та світове українство у часопросторі, його взаємозв'язки з іншими народами. Українознавство структуроване за концентрами. Метою та завданням українознавства як навчально-виховного предмета є виховання патріота, громадянина української держави, свідомого державотворця, творчої особистості, яка співпрацюватиме зі світом на засадах кооперації, буде здатна реалізувати своє власне покликання та реалізовувати покликання української нації. Курс «Українознавство» є надзвичайно важливим для становлення світогляду українських школярів, зокрема їхнього ставлення до світу. Знання, вміння та навички, здобуті в процесі його вивчення, є для учнів інструментом набуття ними майстерності життя - вміння жити. Українознавство сприяє становленню кожного школяра як творця - себе, своєї родини, держави, світу. Концентри українознавства (Україна - етнос; Україна - природа, екологія; Україна - мова; Україна - культура; Україна - ментальність, доля; Україна - нація, держава; Україна у міжнародних відносинах; Україна - історична місія) як універсальні сфери життя конкретизуються змістовими лініями, які реалізуються тематичними блоками. При структуруванні навчального матеріалу враховано принципи наступності та послідовності між початковою, основною та старшою школою, передбачено послідовність вивчення тем від 5-го до 12-го класу, реалізовано міжпредметні зв'язки. Для кожного класу в програмі вказано загальну кількість годин (усього - 35 годин, 1 година на тиждень), години на вивчення кожного з тематичних блоків, уроки тематичного оцінювання та узагальнення навчальних досягнень учнів. Запропонована кількість годин на вивчення кожної теми є орієнтовною, вчитель може її змінювати у межах 35 годин річних. Резервний час він може використовувати на власний розсуд. Українознавство як шкільний навчально-виховний предмет передбачає певні особливості організації навчально-виховного процесу, використання інтерактивних методів та прийомів, виконання творчих пізнавальних завдань, аналіз художніх текстів, цікавих фактів від найдавніших часів до сьогодення. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з українознавства Об'єктом оцінювання досягнень учнів є: - знання, вміння та навички; - досвід творчої діяльності учнів; - досвід емоційно-ціннісного ставлення до себе, світу та Всесвіту.
Cайти, де можна знайти українознавчий матеріал:
- www.nrius.org.ua - Національний науково – дослідний інститут українознавства та всесвітньої історії;
- www.uaznavstvo.kiev.ua – Центр українознавства КНУ ім. Т. Шевченка;
- www.ualogos.kiev.ua – Електронне наукове фахове видання «Українознавство»;
- www.keui.wordpress.com – Східний інститут українознавства імені Ковальських;
- www.znannya.org.ua/center/ukr.htm - Науково-просвітницький центр «Українознавство» товариства «Знання» України;
- www.ukrainoznavstvo.livejournal.com - Наше українознавство;
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Всього коментарів: 0 | |